1:a december

Victoria Åberg heter jag och driver denna blogg. Tänkte göra en liten presentation av mig så ni vet vem jag är.
 
Har passerat 30 års strecket och funderar hur det gick till tog ju precis studenten. Bor i Sandviken och jobbar på det lilla företaget Sandvik som operatör. Följde med en släkting till stallet en gång för länge sedan och efter det fick mamma anmäla mig på kurs på, som det hette då Storviks Ridklubb i Bro. Där är jag kvar än idag även om klubben både flyttat och bytt namn.
 
Började tävla på en ponny vid namn Tjofsan när jag var 16 och han 4. Första tävlingen var på Hästivalen. Bra början för nervös ryttare och orutinerad ponny. Fortsatte sedan att tävla en massa olika ponnyer upp tom LA dressyr och LB hoppning innan jag föll för åldersstrecket.
Fick då äran att tävla klubbens lektionshäst Batman, en travarkorsning e: Corall Li u: Snabba Pia. Vi samlade placeringar till LA och fick även vara med i klubbens Div 1 lag som gick i MSV B. Tyvärr blev Batman skadad och en mörk skönhet ersatte honom som lektionshäst. Lite för vild för att kunna gå på lektion fick jag senare köpa Oralie f:96 e: Naturel- Emilion. Startade MSV C dressyr och hade vinster och placeringar i LA. Hoppade även en hel del och försökte oss på att starta 1.20, överlät sedan hoppningen till Lena Liljedahl.
 
När jag kände att vi nått så långt vi kunde lånades hon ut och jag köpte en betydligt mindre häst vid namn Arabelle. Bella som hon annars kallas för har lite för mycket egna åsikter ibland men vi kämpar på och har startat MSV C och var snubblande nära att sätta ett kval till MSV B.
Då jag lade hoppkavajen på hyllan fick en kompis tävla hoppning med henne och de startade 1.10 innan han flyttade till Skåne.
 
Under 2013 hoppas jag att vi ska kunna kvala till MSV B och förhoppningsvis kunna starta det oxå.
 
 
Bella och jag
 
 
Bella
 
Oralie

Kommentarer
Postat av: veronica

Fina bilder och hejja er!!!

2012-12-01 @ 16:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0